معرفی دشمنان در خطبه غدیر، نشانگر عدم بی تفاوتی اسلام نسبت به توطئه گران است

شناسه خبر : 110083

1400/05/12

تعداد بازدید : 203

معرفی دشمنان در خطبه غدیر، نشانگر عدم بی تفاوتی اسلام نسبت به توطئه گران است
معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب گفت: معرفی دشمنان در خطبه غدیر و برخورد شدید منافقان با آنان، بخصوص با خط نفاق، به همه آموخت که اسلام نسبت به مخالفان توطئه گر، بی تفاوت نیست.
به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان، خانم زهرا صالحی پور، ضمن گرامیداشت عید غدیرخم در نشست "تحلیل عملکرد منافقین در غدیر" که در بستر فضای مجازی و در گروه ایتا بسیج طلاب این مدرسه برگزار شد، بیان کرد: در صورت عملی شدن نتایج واقعه غدیر غدیر و به دست گرفتن خلافت، امیر المومنین(علیه السلام)، نسبت به منافقان همزیستی مسالمت آمیز نشان نمی داد و آنان را از صحنه اجتماع مسلمین ریشه کن می کرد، این همان چیزی بود که منافقان از آن وحشت داشتند.
 
استاد حوزه با اشاره به اینکه پیامبر با خطبه غدیر جامعه اسلامی را در برابر منافقان واکسینه کرد افزود: اقدامات پیامبر اکرم(صلی الله وعلیه وآله وسلم) فقط به عنوان بقای یک حکومت در مفهوم قدرت و سیطره ظاهری مردم نبود و اهداف آن حضرت را باید در ابدیت اسلام دانست و بقای قلب هایی که با خدا و دین خدا پیوند می خورند.
 
کارشناس دینی خاطر نشان کرد: در روزهای ثمر گرفتن از زحمات 23 ساله پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم)، شرایط چنان شکننده و ترکیب مسلمانان چنان عجیب شده بود که منافقان در مدینه با قدرت عمل می کردند تا آنجا که مسجد ضرار به پا کردند و تصمیم به قتل  آن حضرت گرفتند و بارها به صراحت رو در روی پیامبراکرم(صلی الله علیه و آله وسلم) ایستادند.
 
معاون پژوهش مدرسه با بیان اینکه، منافقان غدیر، سازندگان روزهای سقیفه بودند، تاکید کرد: همان مجموعه‌ای که همزمان با غدیر صحیفه ملعونه را امضا و در مقابل، منبر غدیر ناروا گفتند و کسانی که در توطئه قتل پیامبر و امام علی (علیهم السلام) شرکت داشتند، همانا در ماجرای جیش اسامه و منع از نوشتن کتف و در ماجرای های سقیفه، احراق بیت، بیعت، غصب فدک حضور داشتند، به عنوان عوامل اصلی عمل می کردند.
 
وی در پایان تصریح کرد: از برخورد شدیدپیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) در غدیر می توان فهمید که حضرت به صراحت تصمیم خود بر قتل امضا کنندگان صحیفه و توطئه گرانی چون معاویه را در غدیر بر زبان آورد، تا به نسل های آینده اسلام بفهماند که بازیگران با سرنوشت مسلمانان، مستحق قتل اند و آن حضرت با افشاگری خود دو پایه اعتقادی «تولی» و «تبری» را پایه گذاری کرد.

نمايش اعلانات